Translate

dinsdag 4 december 2012


Vanwaar dit blog?

December 2008 zijn Eddie en ik met Kim, Joost en Erik naar Vietnam geweest. Toen was de herbegrafenis van Kims moeder de aanleiding. Nu willen we zien hoe het land, m.n. Hanoi, is veranderd in een tijd waarin zoveel in de wereld en dus ook in Azië, zich snel ontwikkelt. De vraag is natuurlijk: hoeveel brommertjes zijn er nu?
Vorige keer zijn we naar Halong Bay en Sa Pa geweest (in het oosten en noorden). Foto's daarvan zijn te zien op Småbitar.

Deze keer willen we o.a. naar natuurgebieden ten zuiden van Hanoi. De voorbereidingen zijn in volle gang: we hebben geldige paspoorten en visa, we zijn weer ingeënt, de vliegreis is geboekt evenals het hotel. En nu nog de koffers pakken..... Mijn biologische klok verzet ik door iedere twee dagen een half uur eerder op te staan en te gaan slapen. Dat voorkomt ernstige jetlag-verschijnselen.

De vorige keer stuurde ik ellenlange mails; nu wil ik me beperken tot de hoogtepunten en bijzondere ervaringen. Vandaar dit blog.

Woensdag 12 december vertrekken we om 5.30 uur uit Lochem met de Schipholtaxi van Weekenstroo; dinsdag 1 januari komen we weer terug met de trein.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten